[Solidarnosc] Poparcie dla propozycji WM ---- Re: Podziękowanie i informacja w sprawie podwyżek

NSZZ Solidarność PRz solidarnosc w lists.prz.edu.pl
Śro, 8 Mar 2023, 10:51:46 CET

Dzień dobry,

ja również popieram wniosek o udostępnienie informacji o rozkładach
wynagrodzeń dla poszczególnych stanowisk w PRz, choć walkę o ułamki
procenta uważam za kompromitującą dla nas wszystkich. W okresie dwóch
lat moje wydatki wzrosły o więcej niż jedną trzecią, choć moja rodzina
żyje coraz skromniej. Wielu moich studentów zarabia lepiej ode mnie. Nie
znam innej grupy zawodowej, która płaci za dostarczanie społeczeństwu
efektów własnej pracy (opłaty za publikacje, opłaty za udział w
konferencjach). Oszacowałem liczbę godzin przeznaczonych w 2021 r. na
pracę nad monografią i artykułem 140-punktowym, za które otrzymałem
nagrody Rektora (łącznie 2700 zł). Wliczając część miesięcznego
wynagrodzenia za prace badawcze oraz wspomniane kwoty nagród oraz
odejmując od tej sumy koszty profesjonalnego tłumaczenia oraz opłatę za
publikację artykułu (2200 CHF) zarobiłem mniej więcej 6 złotych za
godzinę pracy wymagającej wysokich kwalifikacji, co stanowi jedną
czwartą minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w RP. Oddałem
Politechnice najlepsze lata życia i nie spodziewałem się, że po 25
latach pracy doczekam takich upokorzeń. Jestem zawiedziony uległością
"S" wobec polityki rządu dewastującej szkolnictwo wyższe i czuję się
oszukany.

Krzysztof Michalski