<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <p>Szanowne Koleżanki i Koledzy,</p>
    <p>za kilka dni rozpoczynamy kolejny rok akademicki. Pozwólcie, że w
      imieniu KZ złożę Wam wszystkim życzenia, aby w tym roku spełniły
      się Wasze plany zarówno osobiste, jak i zawodowe.</p>
    <p>Od 01 października zacznie obowiązywać nowy Statut, ale również
      Regulamin Pracy, który z niemałym wysiłkiem uzgadnialiśmy w
      okresie urlopowym, o czym sukcesywnie informowaliśmy.</p>
    <p>Zwracamy uwagę na elementy nowe, które głównie powiązane są ze
      statusem nauczycieli akademickich, a są to:</p>
    <p>- zasady ustalania obowiązków NA z podziałem na poszczególne
      stanowiska i grupy;</p>
    <p>- powiązane z tymi obowiązkami zasady USTALANYCH  wymiarów
      rocznych godzin dydaktyki, czyli tzw.pensum (nie ma <u>obniżenia</u>
      za wyjątkiem członka RGNiSzW i PKA, a co za tym idzie problemów z
      rozliczaniem godzin nadliczbowych) - i tutaj od razu uwaga -
      osoby, które są zatrudnione w grupie dydaktyków, a realizują w
      ramach angażu prace badawcze finansowane z zewnątrz powinny jak
      najszybciej wystąpić o ustalenie mniejszego wymiaru pensum (mogą
      to zrobić również z grupy badawczo-dydaktycznej, które realizują
      takie prace;<br>
    </p>
    <p>- utrzymanie współczynników obliczeniowych zajęć prowadzonych na
      studiach niestacjonarnych oraz wymiarów godzin rozliczanych za
      promotorstwo prac inżynierskich i licencjackich.</p>
    <p>Pisałem o staraniach związanych z utrzymaniem 36 godz./tydzień
      wymiaru pracy dla części pracowników biblioteki, które stanowią
      wzór dla innych uczelni zgłaszających się o nasze uzasadnienia, a
      które zostały zaaprobowane przez P. Rektora.</p>
    <p>W chwili obecnej nauczyciele akademiccy odbierają nowe angaże.
      Oprócz zmian stanowisk dla nauczycieli z grupy dydaktycznej
      wymuszonych ustawą (wykładowcy i st. wykładowcy bez stopnia dr
      stają się asystentami, a ze st. dr adiunktami, przy czym zmiany te
      nie mają pociągać negatywnych skutków finansowych - prosimy o
      informacje jeżeli nie zachodzą te warunki). Po naszej interwencji
      (pismo w załączeniu) nastąpiły zmiany w stosunku do osób
      zatrudnionych na czas nieokreślony, które miały okresowe
      zatrudnienie na danym stanowisku. Niestety, ustawa nie umożliwiła
      dokonania tej zmiany w stosunku do osób mianowanych na czas
      określony.</p>
    <p>Jeszcze raz pozdrawiam serdecznie</p>
    <p>B. Dołęga<br>
    </p>
    <p> <br>
    </p>
  </body>
</html>