[Solidarnosc] Regulamin Pracy i inne dokumenty

NSZZ Solidarność PRz solidarnosc w lists.prz.edu.pl
Sob, 24 Sie 2019, 19:50:24 CEST

Szanowne Koleżanki i Koledzy,

jednymi z najważniejszych dokumentów które pracodawca i związki zawodowe
ustalają na drodze wspólnego porozumienia są regulaminy pracy i wynagrodzeń.

Oba te dokumenty w wyniku zmian ustawowych w obszarze nauki i
szkolnictwa wyższego muszą być uzgadniane. Nowy regulamin pracy powinien
zacząć obowiązywać od 01.10.2019, czyli zgodnie z ustawą powinien być
uzgodniony do 15.09.2019 .

17 lipca przedstawiciele pracodawcy chcieli rozpocząć proces uzgodnień,
jednak ze względu na 30 dniowy termin złożenia odpowiedzi (sam od
25.07-18.08 byłem nieobecny w Rzeszowie) zaprotestowałem i ostatecznie
dokumenty przyjąłem 24 lipca (projekt regulaminu pracy -
https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/EW_bHHOwJmxNjS3f5BnN-5QBLF-NW7F7KjjI1CkKQo-uJw?e=W4QF1x).

Zgodnie z ustawą o związkach zawodowych obowiązująca pracodawcę jest
wspólnie uzgodniona opinia związków zawodowych. W dniu 19 sierpnia wraz
z ZNP przedstawiliśmy wspólne stanowisko pracodawcy
(https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/EVxa64p_VpZGihjTJEXwz6cBvrwX1_c8jcipCkCsgogYBg?e=sOocjM).

Dodatkowo otrzymaliśmy do uzgodnienia:

- projekt porozumienia z Rektorem PRz w sprawie *wprowadzenia
dwunastomiesięcznego okresu rozliczeniowego oraz stosowania ruchomego
czasu pracy*

(https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/EU2NOh3FsWhJthshbMB3q4UBNPzPPlRANZgeb_s6wz3HBw?e=BUTsgk)

oraz *nasza negatywna opinia*
(https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/Efhs5mT50WZOricLu_01_xIBz_cICJHSxSmSPKEnzur3Ng?e=u8cbzE)

- projekt *Regulaminu Wynagradzania w zakresie określenia wysokości
stawek za pracę w godzinach ponadwymiarowych dla nauczycieli akademickich*

(https://prz1-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/EbzwY67MNrtBiJaTgymr8V8BUmlB5n8GYogVUwzYFr_sNQ?e=iflhyc)

oraz ***nasza wspólna opinia*
(https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/ETnnH-oXof5BijtAkBB-xO0BiS1FwCirZ0gLnCco2ez6FA?e=cVowBE)

została napisana mając na względzie żądane zmiany współczynników
obliczeniowych zgłoszone w opinii do regulaminu pracy.

- projekt *Zarządzenia Rektora PRz w sprawie określenia wysokości stawek
za prowadzenie zajęć dydaktycznych i wykonywanie czynności dydaktycznych
na podstawie umów cywilnoprawnych.*

(https://prz1-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/ERJuJUL87GVIjxwu_GUcn98BcfeFGFLqRgW7LHyWww4yaw?e=u420q2)

oraz ***nasza wspólna opinia *
(https://prz1-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/boguslawdolega_o365_prz_edu_pl/EShgR3uh9dNOvf0ueiwTZC0Bp6sNvv0oSvbmLCfCIxP0rQ?e=GXZ1hh)

Jak pisałem proces uzgodnień regulaminu pracy musimy zakończyć do połowy
września.

Jeżeli macie uwagi proszę o listy na adres KZ: *solidar w prz.edu.pl*

Pozdrawiam serdecznie

B. Dołęga

PS. Otrzymaliśmy również do opiniowania inne dokumenty (regulamin oceny
NA - do 26.08.2019, procedury postępowania przy nadawaniu stopni dr i dr
hab - do 02.09.2019). Zainteresowanych proszę o kontakt.