[Solidarnosc] projekt regulaminu wynagrodzeń do konsultacji

NSZZ Solidarność PRz solidarnosc w lists.prz.edu.pl
Pon, 2 Mar 2020, 08:30:48 CET

Serdecznie witam,

przepraszam, że dopiero dzisiaj odpowiadam. Z jednaj strony bardzo źle,
że dopiero teraz zaczynamy pracę na regulaminem, z drugiej strony mamy
wgląd na niektóre rozwiązania innych uczelni, ale do rzeczy:

- Ustawa mówi w *Art.  121.  "*Czynności z zakresu prawa pracy w
stosunku do rektora uczelni publicznej wykonuje przewodniczący rady
uczelni, a w uczelni niepublicznej - założyciel" jednak z tego co mi
jest wiadomym (w czwartek 05.03 jestem w Poznaniu na konferencji "OCENA
REGULACJI USTAWOWYCH I STATUTOWYCH W SPRAWACH PRACOWNICZYCH" to jeszcze
zasięgnę u źródła) wynagrodzenie rektorowi ustala minister (tak otwartym
tekstem zapisali np. w UAM, w UW wyłączyli rektora spod regulaminu co
jest dla mnie dziwne, ale..). Na pewno należy pamiętać (casus
Politechniki Opolskiej - wynagrodzenie rektora nie jest tajne i można je
uzyskać w drodze dostępu do informacji publicznej).

Odpowiadając na pytanie 1) - ja podnosiłem tę sprawę w rozmowach i
myślę, że na pewno do niej wrócimy w trakcie negocjacji,

ad 2) tej sprawy nikt nie podnosił, gdyż sprawa instytutów "umarła" na
poziomie tworzenia statutu - zwracaliśmy uwagę na odrębność instytutu w
stosunku do np. Katedr, czy wydziałów, ale nie znalazło to odpowiedniego
wydźwięku w zapisach. Myślę, że jest to z punktu widzenia systemowego
ważna uwaga.

Dziękuję.

Pozdrawiam

B. Dołęga