[Solidarnosc] projekt regulaminu wynagrodzeń do konsultacji

NSZZ Solidarność PRz solidarnosc w lists.prz.edu.pl
Pon, 2 Mar 2020, 08:53:09 CET

Serdecznie dziękuję,

sprawa ma co najmniej dwa poruszane wątki:

- dzięki naszym staraniom płaca minimalna nie obejmuje dodatku
stażowego, co ma swoje skutki. Trzeba pamiętać, że wchodzi w nią np.
premia regulaminowa - niektóre szkoły włączyły premię regulaminową w
płacę zasadniczą (bo np. groźba jej niewypłacenia za przewinienie znika,
gdy jest czynnikiem podnoszącym wynagrodzenie do płacy minimalnej).
Pojawia się zatem pole do negocjacji, ale z wszystkimi skutkami, które
są różne dla różnie zarabiających - proszę się nad tym zastanowić.

-   nie ulega wątpliwości, że musi być nakreślona jasna droga awansu
stanowiskowego, o co będziemy się upominać.

Dodatkowo będziemy zabiegać o zapis górnych widełek, możliwość
korzystania z praw autorskich dla nienauczycieli.

Nie ukrywam, że analiza cały czas trwa i uwagi są bardzo cenne.

Jeszcze raz dziękuję

Pozdrawiam

B. Dołęga